Înscrie-te acum la cursurile de formare profesională organizate de Societatea Națională de Cruce Roșie
din România, în colaborare cu Asociația pentru Dezvoltare Comunitară și Servicii Sociale, în cadrul
proiectului „Urban-Activ-întreprinderi sociale sustenabile în mediul urban în regiunile Vest, Centru și
Nord-Vest”.
Dacă aspiri să devii antreprenor în domeniul economiei sociale sau manager de întreprindere socială, ai
șansa să îți dezvolți competențele și să îți atingi obiectivele profesionale în domeniul antreprenoriatului
social. Cursurile noastre sunt susținute de formatori cu experiență, oferindu-ți cunoștințe practice și
valoroase. La final, vei obține un certificat de absolvire recunoscut de ANC.
Dacă vrei să-ți înființezi o afacere în mediul urban, în județul Bistrița-Năsăud, nu rata această
oportunitate! Înscrie-te acum, accesând link-ul: https://forms.gle/iBBEGbWJdejEGed2A
Joi, 28.09.2023, ora 1100
COMUNICAT DE PRESĂ
Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Bistrița-Năsăud a fost astazi, 28.09.2023, gazda evenimentului "Campanie de informare și consiliere a copiilor / tinerilor peste 17 ani care beneficiază de o măsură de protecție specială și care urmează să părăsească sistemul de protecție specială", desfășurat la Sala "Valeria Peter-Predescu" a Centrului Cultural Dacia.
Campania a fost inițiată de Ministerul Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse și Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție și are ca scop informarea tinerilor care părăsesc sistemul de protecție specială asupra măsurilor de sprijin de care pot beneficia după încetarea măsurii de protecție specială cât și responsabilizarea acestora privind provocările vieții de adult.
La eveniment au participat și au transmis un mesaj tinerilor:
Fiecare dintre reprezentanții instituționali au prezentat perspectiva specifică domeniului de activitate, accentuând importanța continuării studiilor, necesitatea inserției pe piața muncii, obținerea unei locuințe, prevenirea infracțiunilor, modalități de evitare a grupurilor cu risc infracțional. De asemenea, au fost transmise măsurile de sprijin concrete oferite atât din partea statului cât și prin ONG-urile de profil, precum și alte informații utile tinerilor.
Au răspuns invitației privind participarea la campania de informare dedicată copiilor/ tinerilor cu vârsta peste 17 ani, beneficiari ai unei măsuri de protecție specială, și alți reprezentanți din partea: Instituției Prefectului județul Bistrița-Năsăud prin prezența domnului subprefect Zegrean Ioan, președintele Sindicatului "SANITAS" Bistrița-Năsăud prin domnul președinte Ioan Costin, Inspectoratului de Poliție Județean Bistrița-Năsăud prin prezența doamnei comisar Sângeorzan Ramona, Inspectoratului de Jandarmi Județean "Gelu Voievod" Bistrița Năsăud prin prezența domnului comisar șef Buta Ciprian, Inspectoratului pentru Situații de Urgență Bistrița-Năsăud prin prezența domnului prim adjunct col. ing.Bucur Cristian.
Au fost prezenți și membri ai Comisiei pentru Protecția Copilului Bistrița-Năsăud, respectiv: doamna Alexandrina Crina Borș, secretar general al Consiliului Județean Bistrița-Năsăud și președintele Comisiei pentru Protecția Copilului Bistrița-Năsăud, doamna director executiv Anca Roxana Andrițoiu al Direcției de Sănătate Publică Bistrița-Năsăud, dna Ligia Bote, asistent social în cadrul Fundației "Benita".
Au participat și reprezentanți din partea Fundației "Inocenți" Bistrița, prin prezența asistentului social dna Ioana Hognogi, precum și alți furnizori privați de servicii sociale.
În deschiderea evenimentului, directorul general al Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Bistrița – Năsăud, a transmis următorul mesaj: „Vă mulțumim pentru prezența dumneavoastră la desfășurarea campaniei privind Informarea și conștientizarea tinerilor, beneficiari ai sistemului de protecție specială, cu privire la drepturile de care pot beneficia în cazul în care vor dori sau intenționează deja să părăsească sistemul la împlinirea vârstei de 18 ani, inițiată de Ministerul Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse.
Suntem onorați să o avem pe doamna ANCA MINODORA COSTIN-HENDEA, secretar de stat în cadrul Ministerului Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse.
Bine ați venit la Bistrița, doamna secretar de stat, și vă rugăm să transmiteți întregii dumneavoastre echipe, gândurile noastre de bine!
Apreciem răspunsul pozitiv la această întâlnire al partenerilor noștri, implicați în derularea procesului de furnizare a serviciilor sociale: reprezentanți instituționali, ONG-uri și alți colaboratori, care, întotdeauna, cu multă seriozitate și promptitudine, ne întăresc certitudinea garanției respectării drepturilor conferite de lege, pentru tinerii beneficiari ai sistemului de protecție specială și vin în sprijinul și soluționarea eventualelor nevoi ale acestora.
Îi felicităm de asemenea, pe toți cei care și-au asumat rolul de părinte pentru tinerii noștri: asistenți maternali, educatori, personal de specialitate și care prin răbdare, dăruire și conștiinciozitate au modelat caractere și au oferit modele de viață, demne de urmat.
Sperăm, dragi tineri, că o dată cu împlinirea vârstei majoratului, cunoscându-vă drepturile și responsabilitățile pe care le aveți, să reușiți prin muncă, ambiție, rigurozitate să vă realizați un viitor, frumos și bun, pe măsura idealurilor voastre.
Vă asigurăm de tot sprijinul nostru, vă urăm succes și multă sănătate!"
Doamna Anca-Minodora Costin – Hendea, secretar de stat, a transmis mesajul Ministerului Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse, inițiatorul acestei campanii de informare, privind drepturile dar și obligațiile și responsabilitățile tinerilor, punând accentul pe fatul că: "niciun drept nu vine fără obligații, o dată cu împlinirea vârstei de 18 ani, tinerii își doresc foarte multe de la viață, a doua zi având impresia că se va întâmpla un miracol, însă miracolele se întâmplă doar dacă muncim, studiem și suntem atenți la ce alegeri facem.
Totodată, atunci când vă simțiți nesiguri, să nu uitați că aveți în spate o familie puternică în sistemul de protecție specială, formată din specialiști atenți și devotați nevoilor dumneavoastră. Felul în care alegeți este decizia dumneavoastră, pe care o vom respecta, vă vom sprijini și vom încerca să fim mai buni decât astăzi.
Vă invităm și pe voi, la acest contract: de a fi mai buni mâine decât suntem astăzi, și astăzi mai buni decât am fost ieri".
Doamna Camelia Tabără, vicepreședinte a Consiliului Județean Bistrița- Năsăud, a transmis salutul președintelui Consiliului Județean, domnul Emil Radu Moldovan, punând accentul pe faptul că: "suntem conștienți de importanța misiunii pe care o avem privind dezvoltarea serviciilor sociale, este foarte important să înzestrezi acești tineri cu valori morale, competențe care să le asigure un loc de muncă, să îi înveți să nu fie pradă tuturor provocărilor societății; într-un cuvânt să ajungă adulți de care să fim mândri și care să dea plus valoare societății.
Cooperarea și colaborarea interinstituțională este esențială, modelarea acestor tineri poate fi făcută doar împreună cu specialiștii din sistem, cu sprijinul școlii, al politiei, al ONG-urilor și toată lumea, câte puțin, ca un puzzle, să asigurăm o educație de calitate pentru aceștia.
Doamne ajută ca astăzi să fie o întâlnire lucrativă și să mergem fiecare acasă cu speranța că mâine și poimâine va fi mai bine si frumos"!
La eveniment au participat aproximativ 150 de persoane, dintre care 95 de copii/tineri cu vârsta de peste 17 ani, beneficiari ai sistemului de protecție specială.
Cu stimă,
Conducerea
DGASPC B-N
Notă cuprinzând rezultatele obţinute la proba scrisă a examenului de promovare în grad profesional superior celui deținut, a unor angajați din cadrul aparatului de specialitate al Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Bistrița-Nӑsӑud
rezultate proba scrisa-cod.docANDPDCA va retipari carduri europene pentru dizabilitate pentru persoanele cu dizabilități care la acest moment dețin carduri cu valabilitate până la 31.08.2020.
Retiparirea cardurilor va fi realizata de ANDPDCA ca urmare a solicitărilor persoanelor cu dizabilități/aparținătorilor, la DGASPC BN.
Mai multe detalii privind cardul european pentru dizabilitate se gasesc la secțiunea: Anunturi - Anunțuri diverse – Asigurarea mobilității pentru persoane cu dizabilități în Romănia și Europa fără bariere în Europa!
anunt CED.docx1 Iunie
1 Iunie este o zi specială în care sărbătorim copilul, un dar al vieții, ce trebuie ocrotit și iubit necondiționat.
Ziua Internațională a Copilului este o zi deosebită pentru toți, o sărbătoare a copilăriei, care ne inspiră să dăruim copiilor emoții de bucurie, să ne implicăm în a le oferi un viitor mai sigur, mai bun. Să-i apreciem și să le oferim protecția de care au nevoie.
Și de 1 Iunie suntem alături de copiii pe care îi avem în grijă, oferindu-le căldură sufletească, admirația noastră, pentru că împreună putem ajuta la bunăstrea și educarea lor.
Dragi copii,
Să fiți sănătoși și mereu cu zâmbetul pe buze! Să vă bucurați și să creșteți frumos!
Conducerea
DGASPC BN
1iunie.doc
Serviciul de Evaluare Complexă a Persoanelor Adulte cu Handicap / Serviciul Evaluare Complexă a Copilului
1. La ce număr de telefon sau adresă de e-mail pot obţine informaţii cu privire la documentele necesare în vederea încadrării în grad de handicap?
Numărul de telefon şi adresă de e-mail la care puteţi apela pentru a obţine informaţii sunt:
Serviciul Evaluare Complexă a Copilului – telefon 0757060191, sec_copii_bn@dgaspcbn.ro
Serviciul Serviciul de Evaluare Complexă a Persoanelor Adulte cu Handicap – telefon 0757060193, sec_adulti_bn@dgaspcbn.ro
2.Cum pot obţine documentele necesare pentru încadrarea în grad de handicap?
Pentru a obţine actele necesare încadrării în grad de handicap, vă rugăm să accesați adresa de e-mail www.dgaspcbn.ro , rubrica formulare necesare. De asemenea, formularele necesare încadrării în grad de handicap se regăsesc la compartimentul de asistenţă socială al primăriei de domiciliu.
3.Cum pot să intru în posesia noului certificat de încadrare în grad de handicap ?
Certificatele de încadrare în grad de handicap vor fi trimise prin mandat poştal la adresa dumeavoastră de domiciliu.
4.Ce se întâmplă cu valabilitatea documentelor depuse la dosarul pentru emiterea sau prelungirea certificatului de handicap, pentru copii/adulți?
Valabilitatea documentelor eliberate de instituţiile şi autorităţile publice, precum şi de entităţile private autorizate conform legii, se menţine pe toată perioada stării de alertă, precum şi pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări.
Menționăm că starea de alerta s-a instituit începând cu data de 18.05.2020 pe întreg teritoriul țării, pe o durată de 30 de zile.
5.Se primesc in continuare indemnizațiile de handicap pentru copii/adulți?
Indemnizațiile de handicap se primesc în continuare. ANPIS și AJPIS efectuează în continuare plăți.
SET DE INTREBARI SECCopii si SECAdulti.doc
Începând din 12.03.2020 până la noi reglementări, NU se vor prelua cereri/dosare în vederea admiterii în centrele rezidențiale pentru adulți, din subordinea Direcției Generale de Asistența Socială și Protecția Copilului Bistrița-Năsăud.
CONDUCEREA DGASPC BN
Afis SISTARE ADMITERI.docxIncepand cu data de 06.05.2020 DGASPC Bistrita Nasaud isi desfasoara activitatea la noul sediu, situat in Bistrita, Str.Horea, nr.20
Certificatele de încadrare a copilului într-un grad de handicap și atestatele de asistent maternal eliberate de comisia pentru protecția copilului, precum și certificatele de încadrare în grad și tip de handicap eliberate de comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, a căror valabilitate expiră în perioada de urgență declarată, își prelungesc valabilitatea până la încetarea stării de urgență
Anunt 9922.pdf
Serviciul de Intervenție în Situații de Abuz, Neglijare, Exploatare0742 056 446
Help Line - Copiii singuri acasa0800 070 040 http://copiisinguriacasa.ro
Linie gratuita de consiliere pentru parinti
0800 070 009
Un internet mai sigur pentru copii. Semnalarea cazurilor de violență prin internet se poate face accesând site-ul:
Numar unic national pentru copiiServiciu gratuit
119
Linie telefonica gratuită pentru victimele violenței domestice0800 500 333